2012. június 13., szerda

esős napoknak esős zenét! oi oi oi!

szeretem az ilyen időt. mondjuk a nagy kánikula fanok most biztos kihűlnek, hogy mivan hee?! király a 40fok, de csak pár napig, de akkor is csak akkor, ha valami vízparton vagyok és van nálam minimum napi 10 sör. ja, ez ilyen, én így élek. szóval vannak ám nekem kimondottan jól bevált esős zenéim. amiket, ha ilyenkor hallgatok, akkor egyből még fílingesebb lesz ez az egész. fel is hozok pár példát, ha már megint belekezdtem egy újabb posztba. az egyik nagy esős favorit zeném, az a kései blitz, ami amúgy is favorit nálam. most hirtelen nem is tudom melyik videót tegyem ki tőlük, de majd halandzsázok még kicsit, ahogy szoktam mindig és majd közben eszembe jut. szóval a blitz egy amúgy is nagyon király banda. az oi!-t is zseniálisan csinálták, meg a new wave-et is post punkkal keverve. ilyenkor mindig olyan kedvem van, hogy baszki felveszem a harringtonomat és elindulok valahova-valamerre szigorúan a lejátszómmal, ami nélkül SEHOVA nem megyek, mert még a lépéseket is ritmusra tudom csinálni az egész second empire justice lemez alatt. és akkor a másik kedvencemet a new age/fatigue-t elő sem hozom, hajjaj. most amugy éppen a telecommunication szám szól. ha esetleg létezne olyan ember, aki nem ismeri a blitz-et(amit nagyon kétlek, de ha mégis) és olvassa ezt a blogot, akkor komolyan kezdje el a lemaradást. a koraira lehet királyan hőbörögni, sörtlocsolni, bebaszva oi-ozni, a késeire meg őrülten, furán táncolni és végtelenségig bulizni.

most komolyan azt hiszitek, hogy ha esős időről beszélek és esős zenéről, akkor ki merészelem hagyni a pop-punkot innen? háhh, bebaszna! get bent! a get bentet amióta ismerem és először hallottam annó, akkor azonnal az ugrott be, hogy ez egy tipikus esős punk zene. olyan, amikor azért kicsit hűvös van, esteledik és az eső pont annyira esik, sőt inkább csak picit esik, de azért esik, hogy pont lehet sétálni a városban és közben őket hallgatni.

joy division. azám. régóta nagy nagy kedvencem, bár sokan nem szeretik, ami engem teljesen hidegen hagy, felőlem aztán mindenki azt szeret, ami akar. engem nem érdekel. én imádom a joy division-t. bármelyik lemezüket bármikor szívesen meghallgatom bárhol, de esőben azért nem kicsit királyság őket csapatni. múltkor a buszon is őket hallgattam és legszívesebben én is úgy táncoltam volna, ahogy ian curtis szokott. igen, ott a buszon. amúgy rendszeresen szoktam léggitározgatni itt-ott, de ezt már leírtam itt is. aki emiatt hülyének néz, annak nincs élete. és mennyi ilyen semmirekellő van.

ha valaki azt hiszi, hogy anglia csak a crust-ot tudta kitermelni "jól", akkor az kurvára téved. mivan? és mi van a post punkkal???! itt a fenti egyik legismertebb példa rá. meg itt a SWELL MAPS. meg még nagyon sok sok angol post punk istenség, amit kb végtelenségig sorolhatnék, de nem fogok. najó, azért a wire-t még idenyomom. egyik héten amikor esett szintén swell mapst hallgattam és király volt. mármint a swell maps mindig király,legalábbis nekem, mert én nagyon bírom.

ja, vannak slágerzenekarok és slágerszámok is amik esőben még jobbak. ki ne ismerné a masshysterit. minden számukat élmény hallgatni. sok ilyen zenekar van, de ha őket hallgatom, akkor mégis csak kevés. olyan, mint ha atom slágereket hallgatnál a szobádban, és hajjdejó a kedved, de közben az ablakon azért bever az eső és elázik a padlód, mert a punk az ilyen!

szuicid hárdkór. felőlem aztán ugyan mondhat mindenki mindent az american nightmare/give up the ghost-ra, nálam mindig is favorit volt. wesley eisold oké, hogy nagyon szomorú meg lehúzó szövegeket írt, amit nyomat tovább már évek óta a cold caveben is, de most komolyan miről énekelt volna? arról, hogy minden király és tök boldogság van? pff. na persze. és társul hozzá tökös oshc. ez agy nagyon jó kombó és a background music egy telitalálatos, tökéletes hardcore lemez. amikor a gutg 2003 végén játszott bécsben, sajnos még nem ismertem őket, mert én akkor még csak alap punk zenekarokat hallgattam, mint pl a dead kennedys, ramones, clash, pistols, hátsó szándék, ht, picsa, ilyenek. áh, mindegy igazából nem fogok emiatt keseregni már. de esős időben mégjobb csapatni őket. komolyan.

van még rengeteg (szerintem) esőkompatibilis punkzene persze, de most stílusosan lezárom ezt a posztot egy olyan zenekarral/számmal, amit ha valaki kihagyna egy esős punk posztból, az lehetőleg azonnal adja fel ezt az egészet és menjen el hurkát tölteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése