2012. június 11., hétfő

think twice

creem-et hallgatok. igazából ezzel az egy mondattal le is lehetne zárni ezt a posztot, mert ebben minden benne van. nem írtam még egy sort zenéről, de bőven le lehetne ezt rendezni ezzel. igen, creem-et hallgatok. amióta kijött a lemezük én agyon hallgattam. szóval, hogy miért is lehetne benne abban a tőmondatban minden, hogy creemet hallgatok? azért, mert az év egyik legjobb, legkeményebb, legfogósabb lemezét hozták össze. sok lemezre mondam már ezt, meg azt is, hogy megvan benne minden, ami kell a punkban. az egyszer biztos, hogy a kanadaiak nem szórakoznak. a 80as évek eleji csizmás amcsi hardcore-ja, a punk fogóssága, az oi! tökössége, de nem ám a klisé oi zenekarokra gondolok, hanem a tökös, tényleg baszós oi bandákra. mint amilyen a 4skins is volt, a korai blitz vagy a hatalmas kedvencem, az 86 mentality. ezekből az összetevőkből kihoztak egy csodás egyveleget, amit lemezre vetettek. imádok rajongani a zenéért, imádok! olyan jó, amikor jobbnál jobb zenéket hallgatok és azonnal jönnek is a gondolatok, úgy, hogy közben nem gondolkodom, meg nem is tervezem, hogy gondolkodjak. és a the bricks számuk meg ahogy kezdődik, arról meg komolyan a kései blitz ugrik be. meg van benne egy riff, amiről szintén. közben meg az egész ugyan az a tökös hardcore. hát basszameg, van ennél szebb dolog a világon?? ha van is, akkor nem sok.

most viszont egy olyan bandáról fogok írni, amit még mindig nem tudok hova tenni. lemezen szeretem őket hallgatni, főleg a strange songs in the dark lemezt. az a kedvenc lemezem tőlük. kicsit jobban bejön, mint az idei children of desire lp. hát persze, hogy a merchandise-ről beszélek. szóval lemezen tényleg jó. olyan az énekes csávó hangja, vagyis, ha nem is teljesen olyan, de nagyon hasonlít Morrissey hangjához. a zene meg post-punk szerűség dob nélkül. szóval nem hangzik ez így rosszul, meg lemezen jó is. de tényleg. viszont. néztem róluk már pár videót és az komolyan mondom elkeserítő. erőtlen, semmittelenség. emiatt egy ideig még lemezen sem hallgattam őket, mert én az a fajta srác vagyok, akinek nagyon fontos, hogy egy zenekar élőben is domborítson. sőt! meg ha már nincs dobos, akkor többet fordítsanak a gitározásra és igen is gitározzák szét azt az űrt, amit a dobos hiánya hagy maga után. erre meg? az énekes csávóka inkább a keverőre van rágyógyulva, néha azért penget kicsit. oké, hogy van másik gitáros is, de akkor is. mindegy, ez csak az én véleményem. de az kétségtelen, hogy videókon nagyon gáz és erőtlen. de azért lemezen ezentúl is fogom hallgatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése