2012. március 5., hétfő

na necsináld!

mindig is hülyeségnek tartottam azt, ha valaki sziklaszilárdan meg van győződve arról, hogy ő aztán most kitalált egy új fajta zenét. baromság! minden zenét megcsináltak már annó, de tényleg, az, meg hogy összemos pár zenekart az nem újítás, hanem inkább úgy hívják azt, hogy hatások.
amire most kicsit bővebben ki fogok térni az a "grunge". mí? grunge? már a 60-as, 70-es években is használták ezt a kifejezést rock körökön belül, igaz nem mint stílus, hanem inkább jelzőként. erre a 80-as évek végén, 90-es évek elején a média ráhúzta pár akkor épp nagyon divatosnak számító zenekarra, és szépen át is verte vele az átverhető népet. mert kellenek a hangzatos dolgok, és mivel az akkori fiatalok nem éltek a velvet underground meg a stooges korában és valószínűleg nem is olvastak utána, szóval tök új volt ez nekik és még a csapból is az folyt évekig. de ugyan már, az a grunge, hogy pl a nirvana összemixelte a wiperst a pixiest meg a kései black flaget? nem ez nem az, viszont nagyon sokan nagyon meggazdagodtak ebből. amúgy kurt cobain nyilatkozta egyszer, hogy az igazi grunge-ot portlandbe kezdte el greg sage a wipers-szel 1977-ben. ha valaki megkérdezné tőlem, hogy mit mondanék a nirvanára meg pl a mudhoney-re, akkor azt mondanám, hogy mainstream pop-os poszt-hardcorepunk. szóval semmi újítás nem volt bennük. semmi. ráadásul a nirvana csomó király punk zenekartól játszott feldolgozást. ja és ami NAGYON nyílván való és pimasz nyúlás tőlük az a breeders - when i was a painter legjobb riffjének nyúlása. az amikor a lágy gitárt váltja az erőteljes, torzított. amúgy az egész nirvana erre épült. de abból a breeders számból ezt konkrétan lenyúlták és beleépítették az aneurysm számukba. ha valakit érdekel egymás után hallgassa meg a két számot és mondjuk írhatna is nekem, hogy tényleg így van-e vagy csak én képzelgek. na tehát. pár példa: wipers: d7, return of the rat. fang: the money will roll right in. meg a mudhoney is ha már velük is példázódtam az előbb. ők például nyomták és fel is vették a superfuzz bigmuff lemezre a hate the police-t a DICKS-től. ráadásul a superfuzz bigmuff lemeznek tök jellegzetes hangja van. az album címét amúgy erről a pedál effektről nevezték el. jó koszos, ami jó. amúgy én nem vagyok grunge fan, de ezt most csak úgy leírtam. viszont ami tetszik az a milk music. sokat hallgattam őket az elmúlt 1,5 évben. az ő receptjük: kései black flag+sok zaj+nirvana. nagyon király az a zenekar.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése