2012. március 1., csütörtök

top 10 számkezdés szerintem

1. Fugazi - Blueprint
nem tudok ennél tökéletesebb riffet elképzelni, amivel egy szám valaha is kezdődhet. és azért nem tudok, mert ennél NINCS JOBB. nem is beszélek feleslegesen erről többet, mert a lényeget már elmondtam.


2. Wipers - D7
ez a pár hang anniyra mélabús és érdekes, hogy már rögtön tudni lehet, hogy hé! álljunk csak meg, ebből valami nagyon tökéletesség lesz. és az is lett belőle. hatalmas kezdés.


3. (Young) Pioneers - Downtown Tragedy
lábcinnel indít és egy nagyon jó riffel csatlakoztat. így kezdődik a szám. mondjuk nagyon elfogult vagyok a (y)p esetében, de itt arra sincs szükség, mert ez a szám irtójól kezdődik(meg az egész szám is tökéletes, de ezek a számok itt mind tökéletesek amúgy).


4. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
az egyik legszomorúbban kezdődő szám valaha. tipikus joy division-ös kezdés. olyan ez a kezdés kb, mint maga a szerelem. ráadásul a szomorúságot csak fokozza a szintetizátor. imádom!


5. The Murder City Devils - Press Gang
mindenki be van szarva? akkor jó. akkor mehet a szám, mert annyira zseniális ez a kezdés. olyan, mintha nemsokára kibeleznének gonosz emberek.


6. Government Warning - Arrested
hú! ennél zseniálisabban indító riff nincs a világon, max csak legalább ennyire zseniális. ennyi!


7. Fucked Up - Police
tudom a fucked up már nem punk zenekar, de én azért a hidden wolrd-öt meg pár seven inchet szoktam hallgatni. szóval a police annyira felzaklatóan indít, hogy aki nem szeret megőrülni, az is garantáltan meg fog rá!



8. Gray Matter - Burn No Bridges
erről a számkezdésről meg egy szó jut eszembe: GECI! igen, nagyon gecin kezdődik, persze pozitív értelemben. amúgy mindig ali boulala ugrik be róla, nem véletlenül. rip shane cross.


9. Kid Dynamite - Wrist Rocket
igen! ezazz! dallamos energiabomba. kezdődhet ennél jobban egy szám? hát nem nagyon! ráadásul lehet rá királyul ritmusra ugrálni.


10. Jawbreaker - Want
szeretem a szomorú, mélabús dalokat és ez a szám is olyan. úgy is kezdődik persze. nagyon eltalált kezdés, valami olyat sugall, hogy baszki csajozz nyugodtan, de aztán utána ne legyél szomorú, én szóltam már az elején!!


bónusz, de csak mert jó, ha van bónusz:

Stooges  - I Wanna Be Your Dog
ez magába foglal mindent ami az előző évtizedekben történt a punkban. egyszerre fogós, gonosz, geci, árad belőle a nihilizmus, sőt a maga módján még dallamos is. és hát klasszikus!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése